16 maj 2006

Lajv vörsus däd

(Live vs dead, står det.)
Var och lyssnade på Mozarts klarinettkonsert i lördags. Norrköpings symfoniorkester, Johnny Jannesson, solist. FRUKTANSVÄRT BRA!
Det finns massor av goda inspelningar av detta populära stycke, men att se samtidigt – det lägger så många extra dimensioner till upplevelsen. Samspelet mellan dirigent, solist, konsertmästare och orkester gör att även åhörarna dras in i den magiska cirkeln av känslor och uttryck.
Hade jag hört det på skiva hade jag nog lojt noterat att det var bra gjort, men nu satte det sig i kroppen. Och sitter i länge. Kanske hela livet?
Det gör aldrig en cd.

5 kommentarer:

linlasj sa...

Så där har jag tänkt också, senaste gången när jag och sonen var på STOMP. Biljetterna var svindyra. Men värda. Varenda krona.

Anonym sa...

....som teatern. Tack ske pris för pulsen, svett- och salivstänk irl! (in real life betyder det)

Fröken Lund sa...

Tänkvärt, det du sa om anonymiteten på bloggar. Själv är jag ju också på sätt och vis anonym till viss del. Men jag är ändå tillgänglig via min blogg. Väldigt många skriver under helt anonymt i kommentarer och det är förstås också helt okej. Men det är lite tråkigt, kan jag tycka, som uppskattar en dialog.

Jag skall tillägga att jag uppskattade gehöret du gav mig på min fråga om "vilka ni är".

Fröken Lund sa...

Du som har rötter i Lund kanske kan svaret på denna fråga?

Fröken Lund sa...

Nej, det är inte ett bårhus. :-)
Däremot tror jag att det är ett gammalt kapell.

Den lilla byggnaden hyser en universitetsbokhandel som heter Lexis.