22 maj 2006

Sarkasmer

Jag skrev visst nåt om sarkasmer. Det är inte alla som gillar sånt. Eller ironi heller för den delen. Jag älskar dem. Själv har jag en känsla av att jag mer eller mindre består av sarkastiska kommentarer och ironiska utlåtanden. Det är säkert olidligt för omgivningen. För mig själv också ibland. Men de kommer per automatik på nåt sätt. Jag tror de skapas i magtrakten och tränger ut genom munnen helt utan att passera hjärnan. Kanske är det en vällevnadssjukdom. Borde kanske gå på diet ett tag.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag tycker att det låter som en överlevnadsstrategi. En skön sådan. Sedan kan man ju roa sig med att ironisera över sina ironier. Det kan bli spännande. Men helt klart lite jobbigt för omgivningen.

Självinsikt är det centrala!

Fröken Lund sa...

Jag är i vart fall varken sarkastisk eller ironisk när jag säger "krya på dig".