12 februari 2010

Modiga män i mäktiga maskiner

I natt kom de.

I flera veckor har vi sett hur snön tagit allt mer plats i stan och vi har förstås alla funderat över vad som skulle hända då den börjar smälta undan. Jag hade redan börjat skissa på en ark. Och även funderat på vilka djurarter man då skulle kunna lämna kvar åt sitt öde. Ett utsökt tillfälle att bli av med en del oönskade plågoandar som vildsvin, myggor och möss. (Har ni funderat över hur Noa gjorde? Hade han verkligen med sig två exemplar av varje existerande djurart?
Söndagsskolekunskaperna har luckor.)


Men i natt kom de. För oss som nyligen sett filmen Avatar, eller Jurassic Park på sin tid, var det helt naturligt. Vrålandet och storleken. I skydd av mörkret intog de S:t Larsgatan nedanför mitt fönster och käkade upp de enorma snövallarna. En mäktig och imponerande syn.


4 kommentarer:

linlasj sa...

... och för sent...

SS sa...

Vilket fruktansvärt coolt jobb! Tänk vilken känsla att se att ens jobb verkligen ger resultat!

Eric sa...

Åh, en sån har jag inte sett sen jag var tonåring i Småland på 80-talet. Nostalgi...

Unknown sa...

Det här fick mig att skratta gott :)