28 februari 2010

Mat jag inte tycker om

Det här blir kanske en återkommande rubrik. Förhoppningsvis varvad med "Mat jag tycker om". Och då talar jag inte om recept eller menyer, utan om enskilda produkter som jag av en eller annan anledning köpt.

1. Felix Cornichons är en bedrövlig produkt. Smaken har inget gemensamt med riktiga franska cornichoner.

2. Scans bacon har jag undvikit länge, men någon gång återvänt till (då Lithells varit slut) bara för att konstatera att den är berövlig. Jag vet inte om skillnaden ligger i att Lithells är rökt på ett naturligt sätt, medan Scans är kryddad med rökarom.

Lithells bacon är det du ska leta efter.






2 kommentarer:

linlasj sa...

Änglamarks bacon kan man också leta efter. Håller med dig om Scans dock. Undvikes.

Anonym sa...

"Kryddad med rökarom"! Är det sant?!