7 juni 2009

Drogliberala sverigedemokrater

Förr när man röstade tog man alltid en valsedel från varje parti för att sedan i själva båset plocka ut den man tänkte använda. Det verkar inte vara så nuförtiden. Folk är inte så hemlighetsfulla. Hustrun plockade dock med sig hem en uppsättning av varje valsedel för att vi skulle kunna se vilka vi inte röstat på.

På SD:s lista hittade vi detta spännande andranamn. Eller framför allt titel.



Jag vet faktiskt inte vad den hemmagjorda förkortningen står för, men tolkar den som alkohol- och drogbehövande.

Men det är förmodligen fel.

2 kommentarer:

Sophia sa...

Rimlig slutsats. Sannolikt kan förra regeringens narkotikasamordnare/general hjälpa henne...

linlasj sa...

Det är nog fel...

Noterade samma sak idag faktiskt, och igår när folk skulle förtidsrösta på biblioteket. Man tar en sedel, och inte alla.

Det är en bra tendens tycker jag. Det tycker jag. Jag gjorde på samma vis, tog en. Sedan kikade jag lite på de andra för att jag var nyfiken.