25 maj 2008

Sövande schlagerfinal

Vi hade väl bestämt oss för att inte titta på eländet, men efter att ha läst Correns skojige reporter Erik Wallstens förhandsgenomgång av alla bidrag bestämde vi oss för att ändå följa med och jämföra med hans bedömningar. Efter bidrag nummer fyra tvärsomnade jag. Det var Tysklands bidrag och det var det mest falsksjungna i historien. Det är förvisso sant som många skrivit de senaste dagarna att den här tävlingen numera bara lockar musikbranschens B-lag.
Jag vaknade då det hela var över, gick och lade mig, och sov sedan gott hela natten, nöjd med att inte ha behövt se resten av eländet.

1 kommentar:

linlasj sa...

Varför läste du inte en bok i stället? Eller pillade på en pralin.

Eller bryggde en espresso, eller bara gick och vilade. Det är klart, då kanske du inte vilat så förnöjsamt av att slippa eländet.

Såg de tre-fyra sista hos en vän. På STOR-TV. Som liksom attackerade mig med färger och färger igen, och ljud från alla håll. Det var lite 70-talskänsla, när fyrkanalssteron var på G.

Men som somnade in. För att sedan på det tredje seklet återuppstå igen med en centrumhögtalare. Som jag inte begriper vad den ska vara till. Speciellt inte som just Den Centerhögtalaren stod till vänster om den vänstraste av de främre högalarna. Pust...

Positioneringen av fem-kanals (?) ljudet är arbetsamt.