13 februari 2008

Se upp för dårarna!

Min kommun – staden Linköping, där jag bor – har fått dårpippi. Pippi på banaliteter. Inte nog med att det från första advent till trettondagen hänger ljusgirlanger och stjärnor över gatorna. Nu har man hängt upp stora lysande röda hjärtan!

Till påsken ställer man sen ut underliga påskris och några kärringar (påsk- alltså, inte riktiga) i rondellerna.

Jag vet inte om det är något slags gatukontor eller vad det kan heta nuförtiden, som får härja fritt. Någon estet har i alla fall inte varit inblandad.

Trams är vad det är! Lägg resurserna på konst istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAg tycker det verkar som om det finns massa personer som inte har något att göra på Gatukontoret eller vem det nu är som fixar detta.

linlasj sa...

Adventsutsmyckningen har tillhört Sveriges jultradition så länge jag kommer ihåg. Där finns ett skäl tycker jag, som gör att man ska bevara just den delen av utsmyckningen.

Annars vet jag faktiskt inte om det är så farligt. Det köps ju konst med, de där metallbulorna utanför stationen. Som ju faktiskt tack och lov fick stå kvar där. Det fanns väl några vetvilliga planer på att flytta dem. Så INGEN skulle sett dem. Det är ju inte bra.

Men visst alltså, jag lutar åt att det är en slags fånig kommersiell i mitt tycke negativ amerikanisering och hemfallelse åt krafs.

Men bestämt mig har jag inte...