6 april 2006

Livets lotteri

I dagens tidning beklagar sig en insändarskribent – signaturen "Barskrapad och slutspelad" – över att hon aldrig vunnit på de lotter hon köpt under hela sitt liv. Hon var t.o.m. så besviken att hon avrådde oss andra från att köpa lotter! Följande kloka ord förmedlar hon till oss "Köp inga lotter, behåll pengarna, då vinner du mest."
Jo jag tackar jag; det är all livsvisdom samlad i ett nötskal.
Jag börjar nog förstå nu – det är det som är meningen med livet.
Du måste gå med vinst!
Hjälp! Hur ska jag bära mig åt?

1 kommentar:

linlasj sa...

Nu tar jag mig för lotteripannan. Ibland häpnar man.

Begreppen vinstlott och nitlott är borta. Det står nummer numer på de lotter som inte ger vinst. Förr i tiden var det ingen vinst, det var en nit.

Man går på nitar och minor. Men det framgår inte av dagens spel på internet, triss, 24:an, lången, trången, gången och floppen. Eller vad de nu heter...