23 januari 2009

In med Prütz

Det blir lite klubben för inbördes beundran här, men det får ni tåla. Jerry Prütz, mannen med den vassa pennan, fortsätter att propagera för mina insatser i körbranschen. I dagens Corren skriver han:

Det är smickrande. Jag har ännu inte sett något av säsongens avsnitt av Körslaget så jag vet inte riktigt hur illa det är, men jag litar på Jerrys omdöme. Det måste vara förfärligt. Men jag skulle nog inte göra mig riktigt i sammanhanget – såvida man inte vill höra en Bachmotett med Östgöta Kammarkör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att jag är finländare har jag sett något avsnitt av Körslaget. Singback (inspelad kompbakgrund) solosång och tersstämmor i "kören" är väldigt långt från körsång. Jag vill mycket hellre höra en Bachmotett med Östgöta kammarkör!

Jag måste säga att jag blev väldigt upprörd när jag såg på finalen i körslaget 2008. När Joacim Cans hade vunnit deklarerade Gry Forssell att Cans var Sveriges bästa körledare. En skymf mot er som för fram körsången i Sverige och har placerat svensk körsång på den internationella kartan.

linlasj sa...

Men Hans...din dator eller i alla fall text har fått MacFnatt...de är fullt av symboler. Märkligt.