29 mars 2008

Körslaget II

Ja, ja.

Sju grupper av människor sjunger sammanlagt 15 minuter. Av detta gör man två timmars teveprogram. Kan det bli segare?

Dalmasen med Göteborgsdialekt sade nåt klokt om sin kör:
– Det viktiga är inte att det pitchar rätt (Jag tror att det betyder ’sjungs rent’.) utan att den känns genuin – och sårbar.
”Sårbar” gillade jag. Det handlar mycket om det. Vågar man inte fläka ut sitt innersta känsloliv blir det aldrig bra.

Nej, det var nog för ointressant för mig och inte handlade det om körsång – så som jag definierar det. Men han, dalmasen, kan nog gå långt och kanske Lotta Engbergs kör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske oxå Brolles...?!

linlasj sa...

En dalmas utan förnimbar dialekt är inte en riktig dalmas. Han borde ha fallit in i några små "u"n när han var i Mora. Det tycker jag. Som den dalmas jag är...

Om programmet har jag ingen åsikt. Tittade i sammanlagt 1 minut vid olika tillfällen. Idéen tilltalar mig inte.